Gezondheidsvoordelen Van Hennepzaad

De eco-vriendelijkste en bruikbaarste plant van onze planeet geeft niet alleen nitraten terug aan de aarde, maar biedt ons ook een gezonde dosis voedingsstoffen. De gezondheidseffecten zijn talloos en ze zijn makkelijk toe te voegen aan je dieet.

VERSTERKEN JE IMMUUNSYSTEEM

Het eten van hennepzaden, in welke vorm dan ook, zou mensen kunnen helpen die last hebben van immuundeficiëntie. Ze bevatten een hoog eiwitpercentage met de simpele eiwitten die het immuunsysteem versterken en gifstoffen afweren.

HELPEN JE HORMONEN IN BALANS

Hennepzaad is rijk aan GLA, bekend als een noodzakelijke bouwsteen voor sommige prostaglandinen. Onderzoekers vermoeden dat GLA-suppletie noodzakelijk is voor een goede hormonale gezondheid en het soepel functioneren van het lichaam – wat aangeeft dat veel vrouwen die last hebben van PMS er mogelijk ook baat bij hebben.

VOL GEZONDE VETTEN

Hennepzaden bevatten meer dan 30% vet. Ze zijn uitzonderlijk rijk aan twee essentiële vetzuren – omega-6 en omega-3. Deze zijn “essentieel” omdat het lichaam ze niet zelf kan aanmaken. Vet helpt het lichaam vitaminen op te nemen en in sommige gevallen kan dit verlichting geven van eczeem en andere ontstekingsverschijnselen zoals gewricht- en spierpijn.

VERBETEREN DE SPIJSVERTERING

Hele hennepzaden bevatten grote hoeveelheden vezels, wat een gezonde spijsvertering kan verbeteren. Daarnaast voedt dit gezonde mengsel van voedingsvezels de probiotica in je lichaam en ondersteunt het een sterk immuunsysteem.

ONDERSTEUNEN JE CARDIOVASCULAIRE SYSTEEM

Hennepzaden produceren fytosterolen, die de hoeveelheid cholesterol in je lichaam helpen te verminderen, waarbij ze opbouw van vetten in de slagaders verwijderen en je immuunsysteem, bloedstroom, weefsel, cellen, huid, organen en mitochondria helpen beschermen en de kans op een fatale hartritmestoornis kunnen verminderen.

ONGELOOFLIJK VOEDZAAM

Hennepzaden zijn ook een geweldige bron van vitamine E en mineralen zoals fosfor, kalium, natrium, magnesium, zwavel, calcium, ijzer en zink. Ze bevatten ook chlorofyl, wat het lichaam ook helpt ontgiften.

HERSTELLEN VAN SPIEREN

Hennepzaad is een geweldige proteïnebron die goed verteerbaar is, aangezien meer dan 25% van de totale calorieën afkomstig zijn van eiwitten van hoge kwaliteit. De zaden bevatten alle 20 aminozuren; dit zijn de bouwstenen van eiwitten, en je lichaam heeft deze nodig om spieren en weefsel te helpen repareren.

GEWICHTSVERLIES

Sommige experts adviseren dat het toevoegen van 4 eetlepels hennepzaad aan je ontbijt de hele dag helpt met het bedwingen van overmatige. Hennepzaden staan bekend als natuurlijke eetlustremmers en kunnen trek in zoetigheid verminderen.